צור קשרדלג על צור קשר
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד
דין צילום נשים רוקדות
האם יש היתר לצלם, לצלם נשים רוקדות באירועים?
תשובה. הקדמה. בעקבות הפרסום בעלון האחרון היו תגובות חיוביות על הפירצה הנוראה שגבר נכנס לצלם נשים רוקדות כנגד כל הפוסקים, ומזה שלא מעוררים הציבור זה נראה שמותר וביקשו שאביא עוד פוסקים המדברים בנושא. ראשית אביא את רבם של ישראל שהובא בספר אשרי האיש (חלק אבן העזר חלק ב' פרק יב' סעיף לה) בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שאין שום היתר לצלמים להיות בריקודים אצל הנשים, ומה שעושים כך, הוא משום שלא שואלים.
וכן נשאל הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת כסא רחמים (שאלה מספר 417) האם מותר לצלם מקצועי לצלם נשים רוקדות (כמובן ריקודים נפרדים כאשר הנשים לבושות בלבוש צנוע) מהטעם שהוא עוסק במלאכתו, וכן האם מותר לו לערוך את הצילומים של הנשים, או שאין רשות לנשים לרקוד כל עוד יש שם צלם? והשיב הרב הרחק מן הכיעור ומן הדומה לו .צריך שיהיה צלם לגברים וצלמת לנשים.
וכן השיב (שם) הרב אלהו מדאר, מבית ההוראה של כסא רחמים, חלילה וחס להקל בזה, והרוקדת בפני הצלמים, גורמת מכשול לאחרים, וגדול עוונה בר מינן. ולכן על בעל השמחה להזמין אשה צלמת לנשים. ויש לשים לב שהצלם לא יבוא למקום הנשים, כי יש המיקלים בזה לעצמם. ולא יועיל כאן התירוץ לומר שטרוד בעבודתו, כי רואה נשים רוקדות לפניו ומביט בהם זמן ארוך, והיצר מפטפט כנגדו, ומי יודע איזה מכשול אפשר שייגרם מזה, והרהורי עבירה הקשים מעבירה. ושומרת נפשה תיזהר. ואם רואה האשה שיש איש המצלם, לא תרקוד שם, ותבוא עליה ברכת טוב.
וכן דעת הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א, שצלם שלא מוכן לצאת מהעזרת נשים או שמצלם נשים מאחורי המחיצה {שאולי מאחרי המחיצה אלו לא נשים..} יש להזמין לו משטרה ולסלקו מהאולם.
וכבר פירסמנו בעבר שהאיסור החמור הזה אסר מרן פאר הדור ולהבדיל כן דעת הגאון רבי ניסים קרליץ והגאון רבי מרדכי גרוס.