חיפושדלג על חיפוש
בר עליוןדלג על בר עליון
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

עיון ברש"י לבראשית יח, ד,

מובא ברש"י "תחת העץ- תחת האילן". ויש לעיין מה רש"י מוסיף לנו, כלום לא ידענו שעץ הוא אילן. והנה השפתי חכמים כותב "לא בקעת עץ והוא עץ תלוש, דא"כ איך ישענו תחת עץ תלוש לכן פרש אילן. ויש להוסיף על דבריו הקדושים, שרש"י בא להראות לנו את הכבוד והייחס של אברהם לאורחיו, שהושיבם תחת עץ מחובר, ולא עץ תלוש, שכן עץ מחובר שגדל ליד ביתו של האדם- נחשב לחלק מהבית, מה שלא ניתן להאמר בעץ תלוש, שניתן בקלות להוציאו מן החצר. ואולי אפשר להוסיף שרש"י זה משמש המשך לרש"י הקודם שאברהם הקפיד שלא להכניס עבודת כוכבים לביתו, והרי האורחים לא נכנסו ממש לתוך ביתו של אברהם, אלא ללמדך שעץ מחובר בחצרו של האדם- נחשב כחלק מביתו ואין להכניס לשם עבודה זרה.
תגובות
מס. התגובהתוכן התגובה
1. צוות שטייגן (13/07/2018 15:18:14)
יצירת קשר
עבור לתוכן העמוד