חיפושדלג על חיפוש
בר עליוןדלג על בר עליון
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

דבר שיש לו מתירים אפילו באלף לא בטיל

נתקשתי שהרי דבר שיש לו מתירים אפילו באלף לא בטיל על כן חמץ בפסח אפילו באלף לא מתבטל לפי שאחר הפסח יהא מותר לאוכלו אז אמרינן עד שתאכלנו באיסור תאכלנו בהיתר אחר הפסח(זו אחר הסיבות בראשונים שדבר שיש לו מתירים אפילו באלף לא בטל) ונתקשתי שהרי איתא במדרש שחזיר קרוי חזיר על שם שלעתיד לבא יהא טהור ויהא מותר לאוכלו אם כן מדוע חזיר שנפל לקדרה בטל בשישים הא יש את הטעם של "עד שתאכלנו באיסור תאכלנו בהיתר, (ב תירוצים באמתחתי אך אשמח לעוד תשובות)
תגובות
מס. התגובהתוכן התגובה
1. צוות שטייגן (13/07/2018 15:22:15)
יצירת קשר
עבור לתוכן העמוד