חיפושדלג על חיפוש
בר עליוןדלג על בר עליון
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

שולחן ערוך אורח חיים ש"א, כ"ה

(לפי שיטת התוספות, ופסק השולחן ערוך)

אדם מומחה שכתב קמעות חדשים , ואיבד האדם את המחאתו, אזיי נפסלו כל קמעותיו (מזמן קבלת "תעודת" מומחה) מלצאת בשבת.

ולקוצר הבנתי, נפסלו גם קמעות חדשים, אפילו שריפאו ג' פעמים.

 

ש. לא ברור לי למה הקמיע לא יחשב מומחה מצד עצמו, שהרי ריפא שלוש פעמים?

ואם תנסה לתרץ שאולי לא הקמיע  החדש עזר, אלא מזלו של המומחה הוא הגורם.

מדוע בקמיע חדש שאינו ממומחה, שעזר ג' פעמים סומכים שהתמחה קמיע?

אולי מזלו של הכותב (שעדיין  לא נודע לנו במומחיותו) הוא זה שעוזר?
תגובות
מס. התגובהתוכן התגובה
1. צוות שטייגן (12/07/2018 15:36:58)
יצירת קשר
עבור לתוכן העמוד