חיפושדלג על חיפוש
בר עליוןדלג על בר עליון
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

ברכה על ספור יציאת מצרים

כידוע נאמרו טעמים רבים מדוע אין מברכים על קריאת ההגדה וספור יציאת מצרים בליל פסח, לא ניכנס כאן לכל הטעמים, אלא נדון בטעם אחד בלבד. אחד הטעמים, מובא בספר הגדה של פסח קהלת משה, הוא שלעתיד לבוא יהיה סיפור יציאת מצרים טפל לספור הנסים של הגאולה העתידה, ולא תהיה חשיבות גדולה לספר ביציאת מצרים, נמצא שהחיוב לספר ביציאת מצרים הוא משום שעדיין לא הגיעה הגאולה השלמה, ומפני שאנו מצפים לעתיד זה שלא נספר ביציאת מצרים לכן אין אנו מברכים על קיום מצווה זו. ולכאורה קשה על טעם זה, שהרי לעתיד יתבטל צום תשעה באב, וממילא לא יהיה מנהג לקרא במגילת איכה בתשעה באב כפי שנהוג היום, ואם כן קשה מדוע אנו כן מברכים על קריאת מגילת איכה, הרי כל קריאתה נובעת מכך שעדיין לא הגיעה הגאולה העתידה, השאלה היא אם כן מה ההבדל בין מצוות ספור יציאת מצרים לקריאת מגילת איכה בתשעה באב. אשמח לקבל תשובות בנושא, להגדיל תורה ולהאדירה.
תגובות
מס. התגובהתוכן התגובה
1. צוות שטייגן (12/07/2018 16:37:58)
יצירת קשר
עבור לתוכן העמוד