חיפושדלג על חיפוש
בר עליוןדלג על בר עליון
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

הדלקת נרות שבת

קודם ההדלקה תברך. וטוב לתת תחילה כמה פרוטות לצדקה.
בָּרוּך אַתָּה יְיָ, אֱלֹהֵינוּ מֶלֶך הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְמִצוֹתָיו, וְצִוָּנוּ לְהַדלִיק נֵר שֶׁלַּשַּׁבָּת:
אחר ההדלקה תאמר בקשה זו
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְ"יָ אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, הָאֵל הַגָּדוֹל הַגִּבּוֹר וְהַנּוֹרָא, שֶׁבְּרוֹב רַחֲמֶיךָ וַחֲסָדֶיךָ תָּחוֹן וְתָחוֹס וּתרַחֵם עָלַי וְעַל אִישִׁי (וְעַל אָבִי וְעַל אִמִּי) (וְעַל בָּנַי וְעַל בְּנוֹתַי) וְעַל כָּל יִשׂרָאֵל עַמֶּךָ, וְתַעזְרֵנוּ לַעֲשׂוֹת רְצוֹנֶךָ. וּתזַכֵּנִי לְבָנִים וּבנֵי בָנִים חֲכָמִים וּנבוֹנִים, מְאִירִים בַּתּוֹרָה וּבַמִּצווֹת, בִּזכוּת הַדלָקַת נֵרוֹת שַׁבָּת, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמָר כִּי נֵר מִצוָה וְתוֹרָה אוֹר. וְיִהיוּ יִראֵי אֱלֹהִים, אַנשֵׁי אֱמֶת, זֶרַע קֹדֶשׁ, דְּבֵקִים בְּמִצווֹתֶיךָ. וְגַם לְאִישִׁי (פלוני בן פלוני) תִּשׁלַח בְּרָכָה רְוָחָה וְהַצלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׁה יָדָיו, וּתסַיְּעֵהוּ בַּעֲבוֹדָתְךָ וְיִראָתֶךָ, וְתַשׁכֵּן בֵּינֵינוּ שְׁכִינָתֶךָ. שִׁמעָה יְ"יָ תְּפִלָּתֵנוּ וְהַאֲזִינָה לְשַׁועָתֵנוּ, וּמִכָּל צָרָה וְיָגוֹן תַּצִּילֵנוּ, וְתֶן לָֽנוּ אוֹרֶך יָמִים וּשׁנוֹת חַיִּים טוֹבִים. וּתמַלֵּא כָּל מִשׁאֲלוֹת לִבֵּנוּ וְלֵב כָּל יִשׁרָאֵל לְטוֹבָה (כאן יכולה להוסיף בקשות כרצונה), בִּזכוּת אִמּוֹתֵינוּ הַקְּדוֹשׁוֹת שָׂרָה וְרִבקָה וְרָחֵל וְלֵאָה, וְהָאֵר נֵרֵנוּ שֶׁלֹּא יִכבֶּה לְעוֹלָם וָעֶד. בָּרוּך מְקַדֵּשׁ הַשַּׁבָּת:

בימים-טובים, מנהגינו שאין מדליקין נרות מיוחדים לכבוד היום, ואין מברכין, כמו שפסק מהרי"ץ בפעולת צדיק חלק ג' סימן ע"ר שיש בזה חשש לברכה לבטלה. וביום הכפורים יש הנוהגים להדליק, אבל ללא ברכה. לפיכך, יום טוב או יום הכפורים שחלו בשבת, כשמדליקין הנרות אין מזכירין בברכה אלא להדליק נר שלשבת בלבד, ללא הוספה. (עיין קידושים והבדלות דף י"ב-י"ד, ושלחן ערוך המקוצר סימן נ"ז סעיף י"ח, ובספר נר יום טוב המיוחד לבירור עניין זה).
יצירת קשר
עבור לתוכן העמוד